Żurawie ŻB-75/100
Lp. | Zagrożenie / sytuacje zagrażające | Paragraf rozp. |
---|---|---|
1 | Możliwość przypadkowego uruchomienia. | § 9.2. |
2 | Brak sygnału akustycznego lub optycznego informującego o uruchomieniu mechanizmu jazdy. | § 10.1, § 10.2. |
3 | Dostęp do wielokrążka stałego w przypadku wykonywania prac konserwacyjnych. | § 15.3. |
4 | Operator żurawia nie ma dostatecznego pola widzenia w przypadku gdy żuraw jedzie do tyłu. W żurawiu tym nie przewidziano odpowiednich urządzeń pomocniczych, które poprawiałyby widoczność. | § 23.4. |
5 | Żuraw nie ma oznakowania zabraniającego podnoszenia osób. Jest tylko zapis w instrukcji. | § 24.4. |
6 | Hak żurawia nie posiada zabezpieczenia gardzieli przed wypadnięciem zawiesi. | § 25.1.3 |
Żurawie samojezdne pneumatyczne LECH/POLAN
Lp. | Zagrożenie / sytuacje zagrażające | Paragraf rozp. |
---|---|---|
1 | Możliwość grawitacyjnego opuszczania ładunku (dźwignia niezabezpieczona przed przypadkowym uruchomieniem). | § 9.2 |
2 | Elektryczny układ zabezpieczeń wykazuje całkowity brak odporności na uszkodzenia. Obwody urządzeń zabezpieczających działają na zasadzie zwierania obwodu przy zadziałaniu łącznika bezpieczeństwa i wymagają podania napięcia w celu wyłączenia ruchów. | § 11 |
3 | Możliwość grawitacyjnego opuszczania ładunku (dźwignia niezabezpieczona przed przypadkowym uruchomieniem). Możliwość samoczynnego uruchomienia jazdy w przypadku pozostawienia załączonej dźwigni przygotowania jazdy i uruchomienia silnika spalinowego. | § 12.1 |
4 | Brak możliwości wyłączenia awaryjnego. | § 14.1 |
5 | Pneumatyczny układ sterowania stwarza możliwość swobodnego spadku ładunku lub opóźnienia w działaniu hamulca w przypadku rozszczelnienia sprzęgła kierunku wciągarek, zablokowania się elektrozaworu, lub błędnej kolejności puszczania dźwigni. W przypadku pozostawienia dźwigni zmiany biegów w pozycji środkowej, możliwość przerwania łańcucha kinematycznego podczas pracy. Brak widoczności prawej tylnej podpory w czasie rozstawiania podpór. | § 23 |
Żurawie samojezdne hydrauliczne
Lp. | Zagrożenie / sytuacje zagrażające | Paragraf rozp. |
---|---|---|
1 | Możliwość przypadkowego uruchomienia sterowania podpór. | § 9.2 |
2 | • Nieosłonięte listwy zaciskowe narażone na zamoczenie i zwarcie powodujące wyłączenie z działania urządzeń zabezpieczających. • Obwody urządzeń zabezpieczających działające na zasadzie zwierania obwodu, przy zadziałaniu łącznika bezpieczeństwa i wymagające podania napięcia w celu wyłączenia ruchów. • Obwody urządzeń zabezpieczających połączone w sposób umożliwiający zmostkowanie przy doziemieniu – łączniki bezpieczeństwa w części obwodu między masą a cewką przekaźnika lub elektrozaworu. | § 11 |
3 | Brak możliwości wyłączenia awaryjnego. | § 14.1 |
4 | Nieosłonięta przekładani zębata mechanizmu obrotu w zasięgu osób. | § 15.3 |
5 | Nieprawidłowe dojścia do kabiny i punktów konserwacji. | § 18.2 |
6 | Nieosłonięte giętkie przewody hydrauliczne w bezpośrednim sąsiedztwie operatora. | § 19 |
Żurawie przenośne (przeładunkowe)
L.p. | Zagrożenie / sytuacje zagrażające | Paragraf rozp. |
---|---|---|
1 | Stanowisko sterownicze tak zlokalizowane, że nie można uniknąć przebywania pod przenoszonym obciążeniem. Możliwość przypadkowego uruchomienia dźwigni sterowniczych. | § 9.2 |
2 | Brak możliwości wyłączenia awaryjnego. | § 14.1 |
3 | Nieprawidłowe dojścia na podwyższone stanowisko sterownicze. | § 18.2 |
4 | Nieosłonięte giętkie przewody hydrauliczne w bezpośrednim sąsiedztwie operatora. | § 19 |
5 | Brak zabezpieczenia siłowników podpór przed skutkami pęknięcia przewodów hydraulicznych. | § 24 |
Żurawie POTAIN 744CS
Lp. | Zagrożenie / sytuacje zagrażające | Paragraf rozp. |
---|---|---|
1 | Brak sygnału akustycznego lub optycznego informującego o uruchomieniu mechanizmu jazdy. | § 10.1, § 10.2. |
2 | Brak zabezpieczenia przed niekontrolowanym ruchem wodzaka po zerwaniu liny. | § 11, § 13.2. |
3 | Nieosłonięte otwory przy wentylatorach wciągarki. Nieosłonięty krążek linowy w dolnej części wieży. | § 15.3. |
4 | Brak dostępnego dla operatora wskaźnika wysięgu. | § 16.3. |
5 | Niebezpieczne dojście na poziomie górnego pomostu do wyjścia na zewnątrz wieży przy dojściu do kabiny operatora. Brak dojścia do podestu na szczycie wieży. | § 18.2. |
6 | Operator żurawia nie ma dostatecznego pola widzenia w przypadku gdy żuraw jedzie do tyłu. W żurawiu tym nie przewidziano odpowiednich urządzeń pomocniczych, które poprawiałyby widoczność. | § 23.4. |
7 | Żuraw nie ma oznakowania zabraniającego podnoszenia osób. Jest tylko zapis w instrukcji. | § 24.4 |
Podkategorie
O nas
O nas
Współpraca
<!--[if !supportLists]-->1. <!--[endif]-->współpraca
Kariera
kariera
Polityka Jakości
POLITYKA JAKOŚCI, BHP i ŚRODOWISKOWA
Polityką Jakości Urzędu Dozoru Technicznego jest:
• Inicjowanie i prowadzenie działań służących zapewnieniu bezpieczeństwa eksploatacji urządzeń technicznych oraz ochrony środowiska zgodnie z wymaganiami zawartymi w następujących dokumentach: ustawa z dnia 21 grudnia 2000 r. o dozorze technicznym, PN-EN ISO/IEC 17020, PN-EN 45011, PN-EN ISO/IEC 17021, PN-EN ISO/IEC 17024, PN-EN ISO/IEC 17025.
• Ukierunkowanie świadczonych usług w zakresie:
- inspekcji,
- oceny zgodności,
- certyfikacji wyrobów,
- certyfikacji systemów zarządzania,
- certyfikacji osób,
- badań laboratoryjnych,
- wzorcowania wyposażenia pomiarowo-badawczego,
- popularyzowania zagadnień związanych z bezpieczeństwem technicznym,
- szkoleń
na spełnianie potrzeb i oczekiwań Klientów oraz wymagań mających zastosowanie przepisów.
• Dbałość o właściwy wizerunek UDT i świadczenie usług w sposób etyczny i kompetentny.
• Dostosowanie form działalności do wymagań rynku.
Zadowolenie Klientów stanowi miarę jakości naszych usług.
Podejmowanie działań na rzecz poprawy jakości ma dla nas znaczenie priorytetowe i wszyscy jesteśmy w nie zaangażowani.
Osiąganie planowanych wyników jakości realizujemy przez wdrożenie i ciągłe doskonalenie skuteczności systemu zarządzania jakością zgodnego z normą PN-EN ISO 9001.
Urząd Dozoru Technicznego inicjuje i prowadzi działania służące zapewnieniu bezpieczeństwa, ochrony zdrowia i życia pracowników, poprzez stałą poprawę i ciągłe doskonalenie bezpieczeństwa i higieny pracy, oraz ciągłe doskonalenie systemu zarządzania środowiskowego, przy spełnieniu wymagań prawnych i innych wymagań, zgodnie z PN-N-18001 oraz PN-EN ISO 14001.
Dążymy do:
• Zapobiegania wypadkom przy pracy, chorobom zawodowym, zdarzeniom potencjalnie wypadkowym oraz do identyfikacji zagrożeń i minimalizowania ryzyka zawodowego na stanowiskach pracy poprzez wprowadzenie kart oceny ryzyka zawodowego.
• Zminimalizowania negatywnego wpływu na środowisko, identyfikacji i kontroli znaczących aspektów środowiskowych, ograniczenia zużycia surowców naturalnych, energii elektrycznej, produkcji odpadów.
• Podnoszenia kwalifikacji oraz uwzględnienia roli pracowników i ich angażowania do działań na rzecz poprawy bhp i środowiska.
• Zapewnienia zasobów i środków do wdrażania polityki.
MarekWalczak
Prezes Prezes UDT
Warszawa, dnia 13 czerwca 2012 r.
Szkolenia
e-learning UDT
NOWOŚĆ!
Zapraszamy do udziału w szkoleniu e-learning Akademii UDT pt. Hakowi – Bezpieczna eksploatacja zawiesi
Program ramowy szkolenia e-learning obejmuje zagadnienia:
- Przepisy prawne
- Budowa zawiesi
- Parametry pracy
- Eksploatacja
- Zasady bezpiecznego podnoszenia
- Zakończenie - test sprawdzający
- Hakowi – wirtualny spacer
Przybliżony czas realizacji e-learningu to 4 godziny.
Uczestnik zgłoszony na e-learning otrzymuje dostęp do specjalnej platformy internetowej umożliwiającej samodzielną realizację szkolenia online w dogodnym terminie.
POBIERZ OFERTĘ I FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY
Szczegóły i zgłoszenia:
Anna Parol Urząd Dozoru Technicznego Oddział Szczecin
tel. 91 48 06 412, kom. 883 375 929,
e-mail: anna.parol@udt.gov.pl