Dodatkowa weryfikacja certyfikowanego serwisu
W okresie ważności wpisu UDT może przeprowadzić dodatkową weryfikację certyfikowanego serwisu. Dodatkowa weryfikacja przeprowadzana jest w celu potwierdzenia spełniania przez certyfikowany serwis wymagań zapisów ustawy wiatrakowej dotyczącej: dysponowania właściwym personelem – art. 8d ust. 3 oraz dysponowania wdrożonymi właściwymi procedurami – art. 8d ust. 5 ustawy wiatrakowej.
Przeprowadzając dodatkową weryfikację, UDT może wezwać certyfikowany serwis do złożenia wyjaśnień lub przedłożenia dokumentów, o których mowa w art. 8e ust. 4 (dokumenty załączane do wniosku o certyfikację i wpis do rejestru), potwierdzających spełnienie wymagań dotyczących dysponowanym personelem lub wdrożonymi procedurami.
Dodatkowa weryfikacja może odbyć się poprzez analizę złożonych wyjaśnień i przesłanych dokumentów lub/oraz sprawdzenia realizowane w siedzibie serwisu.
Niezłożenie wyjaśnień lub nieprzedłożenie dokumentów, o których mowa w art. 8e ust. 4, w terminie 30 dni od dnia doręczenia wezwania lub niespełnienie przez certyfikowany serwis wymagań, o których mowa w art. 8d ust. 3, lub brak wdrożonych procedur, o których mowa w art. 8d ust. 5, stanowi podstawę do wykreślenia certyfikowanego serwisu z rejestru.
Wykreślając wpis w rejestrze serwis powiadamiany jest przez UDT poprzez przesłanie „Zawiadomienia o wykreśleniu certyfikowanego serwisu z rejestru”, które przesyłane jest do wnioskodawcy za pomocą środków komunikacji elektronicznej: portal klienta eUDT lub ePUAP – w zależności od sposobu przesłania wniosku przez przedsiębiorcę.