Żurawie ŻB-75/100
Lp. | Zagrożenie / sytuacje zagrażające | Paragraf rozp. |
---|---|---|
1 | Możliwość przypadkowego uruchomienia. | § 9.2. |
2 | Brak sygnału akustycznego lub optycznego informującego o uruchomieniu mechanizmu jazdy. | § 10.1, § 10.2. |
3 | Dostęp do wielokrążka stałego w przypadku wykonywania prac konserwacyjnych. | § 15.3. |
4 | Operator żurawia nie ma dostatecznego pola widzenia w przypadku gdy żuraw jedzie do tyłu. W żurawiu tym nie przewidziano odpowiednich urządzeń pomocniczych, które poprawiałyby widoczność. | § 23.4. |
5 | Żuraw nie ma oznakowania zabraniającego podnoszenia osób. Jest tylko zapis w instrukcji. | § 24.4. |
6 | Hak żurawia nie posiada zabezpieczenia gardzieli przed wypadnięciem zawiesi. | § 25.1.3 |
Żurawie samojezdne pneumatyczne LECH/POLAN
Lp. | Zagrożenie / sytuacje zagrażające | Paragraf rozp. |
---|---|---|
1 | Możliwość grawitacyjnego opuszczania ładunku (dźwignia niezabezpieczona przed przypadkowym uruchomieniem). | § 9.2 |
2 | Elektryczny układ zabezpieczeń wykazuje całkowity brak odporności na uszkodzenia. Obwody urządzeń zabezpieczających działają na zasadzie zwierania obwodu przy zadziałaniu łącznika bezpieczeństwa i wymagają podania napięcia w celu wyłączenia ruchów. | § 11 |
3 | Możliwość grawitacyjnego opuszczania ładunku (dźwignia niezabezpieczona przed przypadkowym uruchomieniem). Możliwość samoczynnego uruchomienia jazdy w przypadku pozostawienia załączonej dźwigni przygotowania jazdy i uruchomienia silnika spalinowego. | § 12.1 |
4 | Brak możliwości wyłączenia awaryjnego. | § 14.1 |
5 | Pneumatyczny układ sterowania stwarza możliwość swobodnego spadku ładunku lub opóźnienia w działaniu hamulca w przypadku rozszczelnienia sprzęgła kierunku wciągarek, zablokowania się elektrozaworu, lub błędnej kolejności puszczania dźwigni. W przypadku pozostawienia dźwigni zmiany biegów w pozycji środkowej, możliwość przerwania łańcucha kinematycznego podczas pracy. Brak widoczności prawej tylnej podpory w czasie rozstawiania podpór. | § 23 |
Żurawie samojezdne hydrauliczne
Lp. | Zagrożenie / sytuacje zagrażające | Paragraf rozp. |
---|---|---|
1 | Możliwość przypadkowego uruchomienia sterowania podpór. | § 9.2 |
2 | • Nieosłonięte listwy zaciskowe narażone na zamoczenie i zwarcie powodujące wyłączenie z działania urządzeń zabezpieczających. • Obwody urządzeń zabezpieczających działające na zasadzie zwierania obwodu, przy zadziałaniu łącznika bezpieczeństwa i wymagające podania napięcia w celu wyłączenia ruchów. • Obwody urządzeń zabezpieczających połączone w sposób umożliwiający zmostkowanie przy doziemieniu – łączniki bezpieczeństwa w części obwodu między masą a cewką przekaźnika lub elektrozaworu. | § 11 |
3 | Brak możliwości wyłączenia awaryjnego. | § 14.1 |
4 | Nieosłonięta przekładani zębata mechanizmu obrotu w zasięgu osób. | § 15.3 |
5 | Nieprawidłowe dojścia do kabiny i punktów konserwacji. | § 18.2 |
6 | Nieosłonięte giętkie przewody hydrauliczne w bezpośrednim sąsiedztwie operatora. | § 19 |
Żurawie przenośne (przeładunkowe)
L.p. | Zagrożenie / sytuacje zagrażające | Paragraf rozp. |
---|---|---|
1 | Stanowisko sterownicze tak zlokalizowane, że nie można uniknąć przebywania pod przenoszonym obciążeniem. Możliwość przypadkowego uruchomienia dźwigni sterowniczych. | § 9.2 |
2 | Brak możliwości wyłączenia awaryjnego. | § 14.1 |
3 | Nieprawidłowe dojścia na podwyższone stanowisko sterownicze. | § 18.2 |
4 | Nieosłonięte giętkie przewody hydrauliczne w bezpośrednim sąsiedztwie operatora. | § 19 |
5 | Brak zabezpieczenia siłowników podpór przed skutkami pęknięcia przewodów hydraulicznych. | § 24 |
Żurawie POTAIN 744CS
Lp. | Zagrożenie / sytuacje zagrażające | Paragraf rozp. |
---|---|---|
1 | Brak sygnału akustycznego lub optycznego informującego o uruchomieniu mechanizmu jazdy. | § 10.1, § 10.2. |
2 | Brak zabezpieczenia przed niekontrolowanym ruchem wodzaka po zerwaniu liny. | § 11, § 13.2. |
3 | Nieosłonięte otwory przy wentylatorach wciągarki. Nieosłonięty krążek linowy w dolnej części wieży. | § 15.3. |
4 | Brak dostępnego dla operatora wskaźnika wysięgu. | § 16.3. |
5 | Niebezpieczne dojście na poziomie górnego pomostu do wyjścia na zewnątrz wieży przy dojściu do kabiny operatora. Brak dojścia do podestu na szczycie wieży. | § 18.2. |
6 | Operator żurawia nie ma dostatecznego pola widzenia w przypadku gdy żuraw jedzie do tyłu. W żurawiu tym nie przewidziano odpowiednich urządzeń pomocniczych, które poprawiałyby widoczność. | § 23.4. |
7 | Żuraw nie ma oznakowania zabraniającego podnoszenia osób. Jest tylko zapis w instrukcji. | § 24.4 |
Strona 1 z 4
- start
- Poprzedni artykuł
- 1
- 2
- 3
- 4
- Następny artykuł
- koniec