Centralne Laboratorium Dozoru Technicznego (CLDT) to pierwsze w Polsce akredytowane laboratorium badawcze. W 2010 roku uzyskało również akredytację laboratorium wzorcującego. CLDT wykonuje badania zarówno w swoich laboratoriach jak i w miejscu zainstalowania urządzeń.
Nasi eksperci wykonują badania i ekspertyzy techniczne m.in.: urządzeń ciśnieniowych i bezciśnieniowych, dźwigów, dźwignic, układów automatyki zabezpieczającej i sterującej oraz kompatybilności elektromagnetycznej. Wyniki tych badań wykorzystywane są w procesach oceny zgodności, certyfikacji wyrobów i ekspertyzach stanu technicznego urządzeń.
CLDT posiada wdrożony system zarządzania jakością zgodnie z normą PN-EN ISO IEC 17025 i może zapewnić, że wyniki badań i wzorcowań są wiarygodne, rzetelne i użyteczne oraz podane w sposób dokładny i obiektywny.
W czasie wieloletniej działalności badawczej osiągnęliśmy wysoki poziom jakości oferowanych usług, metody badań oparte na intuicji i oku ludzkim zastąpiliśmy metodami opartymi na specjalistycznej wiedzy i kompetencjach.
Ciągle doskonalimy system zarządzania i rozwijamy metody badań i wzorcowań poprzez podnoszenie kwalifikacji personelu, zakup najnowocześniejszego wyposażenia do pomiarów i badań oraz wdrażanie i akredytowanie nowych metod.
Zatrudniona w CLDT kadra techniczna posiada wysokie kwalifikacje udokumentowane posiadanym wykształceniem, szkoleniami i certyfikatami.
Wysokie kompetencje laboratorium potwierdzane są z pozytywnym wynikiem w trakcie corocznej oceny Polskiego Centrum Akredytacji jako niezależnej strony trzeciej.
Informacja o sposobie postępowania ze skargami w CLDT
Skargi można zgłaszać w dowolnej formie np. pisemnie na adres UDT lub pocztą elektroniczną na adres: cldt@udt.gov.pl.
CLDT potwierdza, czy skarga odnosi się do działalności laboratoryjnej, za którą jest odpowiedzialne.
Każda skarga dotycząca działania lub wyniku, za które odpowiedzialne jest CLDT, jest rozpatrywana przez osoby niezaangażowane w działalność laboratoryjną, której skarga dotyczy.
CLDT nie podejmuje żadnych działań dyskryminujących wobec składającego skargę.
CLDT zbiera i weryfikuje wszystkie informacje niezbędne do potwierdzenia zasadności skargi.
SKARGI
Skargi dotyczące działalności CLDT rozpatrywane są w terminie 14 dni od wpłynięcia.
Gdy rozpatrzenie skargi w tym terminie nie jest możliwe, CLDT informuje o podjętych działaniach i przybliżonym terminie rozpatrzenia skargi.
Jeśli jest to możliwe, CLDT:
- potwierdza przyjęcie skargi,
- przekazuje sprawozdanie z przebiegu rozpatrywania skargi oraz informację o wyniku rozpatrzenia skargi,
- formalnie powiadamia składającego skargę o zakończeniu rozpatrywania skargi.
Jeżeli zgłaszający skargę nie akceptuje jej rozstrzygnięcia, może skierować skargę bezpośrednio do Prezesa Urzędu Dozoru Technicznego.
|
|