W przypadku odnowienia ważności certyfikatu (każdorazowo po 5 latach od daty certyfikacji /ponownej certyfikacji) konieczne jest złożenie do UDT-CERT przed końcem ważności certyfikatu:
- oryginału wniosku o ponowną certyfikację,
- oświadczenia potwierdzonego przez pracodawcę o wykonywaniu pracy zgodnie z zakresem certyfikacji przez łączny okres, co najmniej 3 lata w okresie ważności certyfikatu,
- zaświadczenia o odbyciu szkolenia specjalistycznego przynajmniej jeden raz w okresie ważności certyfikatu,
- wniesienie opłaty w wysokości 615 zł (500,00 zł + 23%VAT)
na konto: Bank Gospodarstwa Krajowego nr 21 1130 1017 0020 1214 7720 0004
Tytuł przelewu: „ponowna certyfikacja”, Imię, Nazwisko oraz „Bezpieczeństwo funkcjonalne”, numer NIP/PESEL płatnika.
Wniosek o ponowną certyfikację wraz z załącznikami należy wysłać na adres: Urząd Dozoru Technicznego UDT-CERT, ul. Szczęśliwicka 34, 02-353 Warszawa
Zasady szczegółowe przedłużenia ważności certyfikacji osób odpowiedzialnych za bezpieczeństwo funkcjonalne określa "Program certyfikacji osób odpowiedzialnych za bezpieczeństwo funkcjonalne".