W przypadku utraty lub zniszczenia certyfikatu możesz wnioskować o wydanie jego wtórnika.
W tym celu:
1. Wypełnij wniosek o wydanie wtórnika certyfikatu - formularz znajdziesz TUTAJ.
Uwaga! Zachęcamy do podania numeru telefonu kontaktowego lub adresu e-mail - w razie konieczności uzyskania kontaktu z Tobą może to znacząco przyspieszyć czas wydania wtórnika.
2. Do wniosku dołącz dowód wniesienia opłaty, która wynosi 50 PLN.
Opłatę należy wnieść na numer konta oddziału lub biura UDT, w którym składasz wniosek. Numer konta znajdziesz w zakładce Kontakt - Oddziały i biura UDT (dane pojawią się pod formularzem kontaktowym, po wybraniu lokalizacji).
Zwróć uwagę na prawidłowy opis przelewu.
3. Wypełniony wniosek możesz wysłać drogą w pełni elektroniczną, korzystając z portalu e-UDT lub ePUAP, pocztą tradycyjną, a także złożyć osobiście w wybranym oddziale lub biurze UDT. Dane oddziałów znajdziesz w zakładce Kontakt - Oddziały i biura UDT (dane pojawią się pod formularzem kontaktowym, po wybraniu lokalizacji).
4. Po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku otrzymasz wtórnik certyfikatu. Dokument w formie plastikowej karty zostanie dostarczony listem poleconym na adres wskazany we wniosku. Pamiętaj, aby po jego otrzymaniu sprawdzić poprawność zamieszczonych danych.
Przypominamy, że zgodnie z art. 144 ust. 2 ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o odnawialnych źródłach energii, w przypadku odzyskania utraconego certyfikatu instalator, który uzyskał wtórnik certyfikatu, zwraca certyfikat do Urzędu Dozoru Technicznego.