Lp. | Zagrożenie / sytuacje zagrażające | Paragraf rozp. |
---|---|---|
1. | Napisy informacyjne i ostrzegawcze na wózku w języku obcym, brak oznaczeń (piktogramów). | § 9.1 |
2. | Brak sygnału ostrzegawczego włączającego się przy jeździe do tyłu, jeżeli strefa za wózkiem jest niewidoczna dla kierowcy. Dotyczy głównie wózków ze zmiennym wysięgiem oraz sporadycznie wózków o dużych udźwigach. | § 10.1, § 10.2 |
3. | W starych wózkach elektrycznych z rozruchem oporowym silnik jazdy wózka załączany jest pojedynczym stycznikiem może wystąpić klejenie się styków – w takim przypadku kierowca nie może zatrzymać wózka za pomocą hamulca zasadniczego. Jeśli nie zdąży użyć wyłącznika awaryjnego, występuje zagrożenie wypadkiem. | § 11 |
4. | Brak łatwo dostępnego urządzenia do wyłączenia awaryjnego na stanowisku kierowcy - dla wózków elektrycznych. Brak łatwo dostępnego urządzenia do zatrzymania silnika na stanowisku kierowcy - dla wózków spalinowych. | § 14.1 |
5. | Baterie akumulatorów w wózkach elektrycznych niezabezpieczone przed wypadnięciem w razie wywrócenia wózka | § 14.3, § 21.4 |
6. | Pokrywy podnoszone do celów konserwacyjnych niezabezpieczone przed upadkiem (bez podpórki). | § 14.3 |
7. | Zagrożenie uderzeniem kierowcy w przypadku zerwania łańcucha, jeśli poprzeczka masztu lub daszek nie chronią przed uderzeniem. | § 15.2 |
8. | Zagrożenie operatora przy pęknięciu przewodów hydraulicznych, jeżeli nieosłonięte giętkie przewody znajdują się w bezpośredniej bliskości operatora. | § 15.2 |
9. | Dostępne nieosłonięte elementy ruchome osprzętu silnika spalinowego, jak wentylator, przekładnia pasowa, itp. | § 15.3 |
10. | Brak osłony chroniącej operatora (np. przeźroczystej lub ażurowej) przy stanowisku operatora umieszczonym bardzo blisko masztu (niektóre wózki z operatorem siedzącym bokiem do kierunku jazdy). | § 15.3 |
11. | Brak tzw. wyłącznika brzusznego na dyszlu wózka prowadzonego. | § 15.3 |
12. | Nieosłonięty tłumik lub rura wydechowa, jeśli są dostępne (możliwe oparzenie). | § 16.2 |
13. | Brak zabezpieczenia operatora w przypadku wywrócenia się wózka (np. pasy bezpieczeństwa, obudowana kabina operatora, dodatkowe podpory, konstrukcja zapobiegająca przygnieceniu operatora do podłoża przez elementy wózka, itp.). | § 22 |