1 stycznia 2025 roku wchodzi w życie obowiązek stosowania Krajowego Systemu Doręczeń Elektronicznych (tzw. e-doręczeń) dla przesyłek poleconych. Od tego dnia UDT będzie wydawał dokumenty w formie elektronicznej za pośrednictwem:
- portalu Klienta eUDT lub
- platformy Systemu Doręczeń Elektronicznych, której operatorem jest Poczta Polska.
Dla klientów korzystających z e-decyzji i e-protokołów w portalu eUDT doręczenia dokumentów pozostają bez zmian.
Co się zmieni dla klientów, którzy nie korzystają z portalu eUDT?
W 2025 r. dla osób nieposiadających konta na portalu eUDT oraz dla tych, którzy mimo posiadania konta na portalu nie wyrazili zgody na otrzymywanie dokumentów w formie elektronicznej - doręczenie nastąpi z wykorzystaniem publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego lub publicznej usługi hybrydowej.
Operatorem obu tych usług jest Poczta Polska.
Od 16 stycznia 2025 roku dla klientów posiadających adres do doręczeń elektronicznych inspektorzy UDT nie będą już pozostawiali żadnych dokumentów w wersji papierowej po badaniach.
W połowie roku nastąpi uruchomienie usługi e-doręczeń dla wszystkich klientów (także tych nieposiadających adresu do doręczeń elektronicznych). Inspektorzy UDT nie będą już pozostawiali żadnych dokumentów w wersji papierowej po badaniach.
Zachęcamy już teraz do założenia konta na portalu eUDT i przygotowania swojej organizacji do elektronicznej wymiany dokumentów.
Zobacz, jak w prosty sposób założyć konto w portalu eUDT.
Urząd Dozoru Technicznego został zobowiązany do wprowadzenia zmiany dot. e-doręczeń zgodnie z komunikatem Ministra Cyfryzacji z 12 lipca 2024 roku.
Więcej na temat e-doręczeń: Czym są e-Doręczenia - e-Doręczenia - Portal Gov.pl (www.gov.pl)