Zmiana danych certyfikatu
W celu zmiany danych certyfikatu:
1. Wypełnij wniosek o zmianę danych certyfikatu - formularz znajdziesz TUTAJ.
Uwaga!
Zachęcamy do podania numeru telefonu kontaktowego lub adresu e-mail - w razie konieczności uzyskania kontaktu z Tobą może to znacząco przyspieszyć czas rozpatrzenia wniosku.
2. Do wniosku dołącz:
- aktualny certyfikat (kartę plastikową), którego dane mają być zmienione lub jego wtórnik;
- dowód wniesienia opłaty, która wynosi 50 PLN za każdy wydany certyfikat ze zmienionymi danymi;
- dokument potwierdzający zmianę danych osobowych (np. skrócony odpis aktu małżeństwa).
Opłatę należy wnieść na numer konta oddziału lub biura UDT, w którym składasz wniosek. Numery kont znajdziesz w zakładce Kontakt - Oddziały i biura UDT (dane pojawią się pod formularzem kontaktowym, po wybraniu lokalizacji).
Zwróć uwagę na prawidłowy opis przelewu.
3. Wypełniony wniosek możesz wysłać pocztą tradycyjną, a także złożyć osobiście w wybranym oddziale lub biurze UDT.
Nie zapomnij o dołączeniu aktualnie posiadanego certyfikatu (karty) lub jego wtórnika!
Dane oddziałów znajdziesz w zakładce Kontakt - Oddziały i biura UDT (dane pojawią się pod formularzem kontaktowym, po wybraniu lokalizacji).
4. Po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku otrzymasz certyfikat ze zmienionymi danymi. Dokument w formie plastikowej karty zostanie dostarczony listem poleconym na adres wskazany we wniosku. Pamiętaj, aby po jego otrzymaniu sprawdzić poprawność zamieszczonych danych.
Dane zostaną zaktualizowane także w rejestrze certyfikowanych instalatorów OZE.
Zmiana danych certyfikatu
W celu zmiany danych certyfikatu:
1. Wypełnij wniosek o zmianę danych certyfikatu - formularz znajdziesz TUTAJ.
Uwaga!
Zachęcamy do podania numeru telefonu kontaktowego lub adresu e-mail - w razie konieczności uzyskania kontaktu z Tobą może to znacząco przyspieszyć czas rozpatrzenia wniosku.
2. Do wniosku dołącz:
- aktualny certyfikat (kartę plastikową), którego dane mają być zmienione lub jego wtórnik;
- dowód wniesienia opłaty, która wynosi 50 PLN za każdy wydany certyfikat ze zmienionymi danymi;
- dokument potwierdzający zmianę danych osobowych (np. skrócony odpis aktu małżeństwa).
Opłatę należy wnieść na numer konta oddziału lub biura UDT, w którym składasz wniosek. Numer konta znajdziesz w zakładce kontakt, po wybraniu lokalizacji.
Zwróć uwagę na prawidłowy opis przelewu.
3. Wypełniony wniosek możesz wysłać pocztą tradycyjną, a także złożyć osobiście w wybranym oddziale lub biurze UDT.
Nie zapomnij o dołączeniu aktualnie posiadanego certyfikatu (karty) lub jego wtórnika!
Dane oddziałów znajdziesz w zakładce kontakt.
4. Po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku otrzymasz certyfikat ze zmienionymi danymi. Dokument w formie plastikowej karty zostanie dostarczony listem poleconym na adres wskazany we wniosku. Pamiętaj, aby po jego otrzymaniu sprawdzić poprawność zamieszczonych danych.
Dane zostaną zaktualizowane także w rejestrze certyfikowanych instalatorów OZE.
Wtórnik certyfikatu instalatora OZE
W przypadku utraty lub zniszczenia certyfikatu możesz wnioskować o wydanie jego wtórnika.
W tym celu:
1. Wypełnij wniosek o wydanie wtórnika certyfikatu - formularz znajdziesz TUTAJ.
Uwaga! Zachęcamy do podania numeru telefonu kontaktowego lub adresu e-mail - w razie konieczności uzyskania kontaktu z Tobą może to znacząco przyspieszyć czas wydania wtórnika.
2. Do wniosku dołącz dowód wniesienia opłaty, która wynosi 50 PLN.
Opłatę należy wnieść na numer konta oddziału lub biura UDT, w którym składasz wniosek. Numer konta znajdziesz w zakładce Kontakt - Oddziały i biura UDT (dane pojawią się pod formularzem kontaktowym, po wybraniu lokalizacji).
Zwróć uwagę na prawidłowy opis przelewu.
3. Wypełniony wniosek możesz wysłać drogą w pełni elektroniczną, korzystając z portalu e-UDT lub ePUAP, pocztą tradycyjną, a także złożyć osobiście w wybranym oddziale lub biurze UDT. Dane oddziałów znajdziesz w zakładce Kontakt - Oddziały i biura UDT (dane pojawią się pod formularzem kontaktowym, po wybraniu lokalizacji).
4. Po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku otrzymasz wtórnik certyfikatu. Dokument w formie plastikowej karty zostanie dostarczony listem poleconym na adres wskazany we wniosku. Pamiętaj, aby po jego otrzymaniu sprawdzić poprawność zamieszczonych danych.
Przypominamy, że zgodnie z art. 144 ust. 2 ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o odnawialnych źródłach energii, w przypadku odzyskania utraconego certyfikatu instalator, który uzyskał wtórnik certyfikatu, zwraca certyfikat do Urzędu Dozoru Technicznego.
Renewable Energy Sources (RES)
Directive 2009/28/EC of the European Parliament and of the Council of 23 April 2009 on the promotion of the use of energy from renewable envisages a system of certification of RES installers as well as accreditation of training centres for installers. The requirements of the Directive were implemented into Polish law by the Act of 20 February 2015 (with amendments) on renewable energy sources and. According to this Act, the Office of Technical Inspection is responsible for the accreditation of training organizations and certification of installers of microinstallations and small installations, as well as installations of a renewable energy source with a total thermal installed power of not more than 600 kW for the following types of renewable energy sources:
- biomass boilers and stoves,
- photovoltaic systems,
- solar heating systems,
- heat pumps,
- shallow geothermal systems.
Przedłużenie ważności certyfikatu
W wyniku wprowadzenia przepisów związanych z epidemią Covid-19 certyfikaty instalatora OZE, których ważność upływała w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego albo stanu epidemii (czyli od 20 marca 2020 r.) zachowywały ważność, jednak nie dłużej niż do dnia upływu 60 dni od dnia odwołania stanu zagrożenia epidemicznego albo stanu epidemii, w zależności od tego, który z nich byłby odwołany później.
Stan zagrożenia epidemicznego został odwołany później, w dniu 30 czerwca 2023 r. Certyfikaty objęte przepisami epidemicznymi utraciły więc ważność w dniu 29 sierpnia 2023 r. i nie jest już możliwe składanie wniosków o przedłużenie terminu ich ważności !
Zgodnie z art. 139 ust. 3 ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o odnawialnych źródłach energii (Dz.U. z 2015 r. poz. 478, z późn. zm.), certyfikat potwierdzający posiadanie przez instalatora kwalifikacji do instalowania danego rodzaju instalacji odnawialnego źródła energii jest ważny przez okres 5 lat.
Ważność certyfikatu może zostać przedłużona na okres kolejnych 5 lat, jeżeli instalator:
- spełnia warunki wydania certyfikatu określone w art. 136 ust. 3 lub 4 ustawy,
- ukończył, w terminie 12 miesięcy poprzedzających dzień upływu ważności certyfikatu szkolenie przypominające,
- zainstalował, poddał modernizacji lub utrzymuje w należytym stanie technicznym co najmniej pięć mikroinstalacji, małych instalacji, których łączna moc zainstalowana elektryczna jest mniejsza niż 500 kW, albo o mocy osiągalnej cieplnej w skojarzeniu nie większej niż 900 kW, w których łączna moc zainstalowana elektryczna jest mniejsza niż 500 kW lub instalacji odnawialnego źródła energii o łącznej mocy zainstalowanej cieplnej nie większej niż 600 kW.
Wniosek o przedłużenie ważności certyfikatu należy złożyć najpóźniej w terminie 30 dni przed dniem upływu ważności certyfikatu.
Wniosek znajdziesz TUTAJ
Do wniosku dołącza się:
1) oświadczenie o spełnianiu warunków, o których mowa w art. 136 ust. 3 lub ust. 4 ustawy – wzór znajduje się TUTAJ
2) zaświadczenie wydane przez akredytowanego organizatora szkoleń o ukończeniu, w terminie 12 miesięcy poprzedzających dzień upływu ważności certyfikatu, szkolenia przypominającego,
3) Wykaz zainstalowanych, poddanych modernizacji lub utrzymywanych w należytym stanie technicznym co najmniej pięć mikroinstalacji, małych instalacji, których łączna moc zainstalowana elektryczna jest mniejsza niż 500 kW, albo o mocy osiągalnej cieplnej w skojarzeniu nie większej niż 900 kW, w których łączna moc zainstalowana elektryczna jest mniejsza niż 500 kW lub instalacji odnawialnego źródła energii o łącznej mocy zainstalowanej cieplnej nie większej niż 600 kW:
- wskazanie miejsca lub miejsc zainstalowania instalacji,
- opis mikroinstalacji, małej instalacji, której łączna moc zainstalowana elektryczna jest mniejsza niż 500 kW, albo o mocy osiągalnej cieplnej w skojarzeniu nie większej niż 900 kW, w której łączna moc zainstalowana elektryczna jest mniejsza niż 500 kW lub instalacji odnawialnego źródła energii o łącznej mocy zainstalowanej cieplnej nie większej niż 600 kW, w szczególności jej rodzaj i moc zainstalowaną elektryczną, z określeniem rodzaju wykonywanych czynności.
Formularz wykazu do pobrania: wersja edytowalna/nieedytowalna
4) oświadczenie zastępujące pouczenie organu o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań – wzór znajduje się TUTAJ
5) potwierdzenie dokonania opłaty za przedłużenie ważności certyfikatu. Opłata za przedłużenie ważności certyfikatu w zakresie jednego rodzaju odnawialnego źródła energii wynosi 715,55 PLN. Opłatę należy wnieść na konto oddziału lub biura terenowego UDT, do którego składany jest wniosek o przedłużenie. Numery kont znajdują się w zakładce Kontakt - Oddziały i biura UDT (dane pojawią się pod formularzem kontaktowym, po wybraniu lokalizacji).
Wypełniony wniosek możesz złożyć w dowolnym oddziale lub biurze terenowym UDT, ale w celu przyspieszenia procedury
zachęcamy do składania wniosku w biurze lub oddziale, który wystawiał certyfikat lub do którego składano wniosek o
wydanie certyfikatu.
Wniosek możesz złożyć poprzez:
- wysłanie drogą w pełni elektroniczną, korzystając z portalu eUDT. Akceptowane są także zaświadczenia wydane przez akredytowany ośrodek szkoleniowy w postaci elektronicznej, podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym,
- wysłanie drogą w pełni elektroniczną, korzystając z portalu ePUAP. Akceptowane są także zaświadczenia wydane przez akredytowany ośrodek szkoleniowy w postaci elektronicznej, podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym,
- wysłanie pocztą tradycyjną,
- złożenie osobiście w biurze lub oddziale terenowym UDT, który wystawiał certyfikat lub do którego składano wniosek o wydanie certyfikatu.
Jeżeli we wniosku nie wskazano adresu instalatora i nie ma możności ustalenia tego adresu na podstawie posiadanych danych, wniosek pozostawia się bez rozpoznania.
Jeżeli wniosek nie czyni zadość wymaganiom określonym w ust. 2, Prezes UDT wzywa instalatora do usunięcia braków w terminie 7 dni z pouczeniem, że nieusunięcie tych braków spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpoznania.
Strona 1 z 3
- start
- Poprzedni artykuł
- 1
- 2
- 3
- Następny artykuł
- koniec